|
Plenární přednášky
Bude doplněno.
prof. RNDr. Jiří Bouchala, Ph.D. (Fakulta elektrotechniky a informatiky, VŠB-TU Ostrava)
Název přednášky: ...
Abstrakt:
...
Mgr. Roman Švaříček, Ph.D. (Filozofická fakulta, MUNI, Brno)
Název přednášky: Dialog ve výuce: Klíč k úspěchu každého žáka
Abstrakt:
Přednáška se věnuje výukové komunikaci na druhém stupni základní školy a odkrývá, jak může dialog ve výuce výrazně přispět k úspěchu každého žáka, na základě patnáctiletého výzkumu profesorky Kláry Šeďové a jejího výzkumného týmu v oblasti výukové komunikace. Poukazuje na to, že výuková komunikace hraje klíčovou roli v procesu učení žáků, a že kvalita této komunikace je úzce spojena s vzdělávacími výsledky žáků. Zaměřuje se dále na to, do jaké míry se komunikační chování žáků promítá do jejich úspěšnosti v testech. Přednáška podrobně zkoumá, co může některé žáky motivovat k účasti na diskusi a proč jiní zůstávají pasivní, a nabízí strategie, jak může učitel podporovat zapojení všech studentů do výukového dialogu. Závěrem přednáška zdůrazňuje význam dialogického vyučování a poskytuje návrhy, jak mohou učitelé ve svých třídách experimentovat s prvky dialogického vyučování ve vlastní výuce.
Doc. PaedDr. Janka Medová, PhD. (Fakulta prírodných vied a informatiky, UKF v Nitre)
PaedDr. Kristína Ovary Bulková, PhD. (Fakulta prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov, UNIZA v Žiline)
Název přednášky: Matematické skúmanie. Ako ho hodnotiť?
Abstrakt:
V medzinárodných meraniach, a nielen v nich, sú zvyčajne hodnotené znalosti žiakov z ovládania štandardných matematických procedúr. Vo vyučovaní matematiky však žiaci získavajú aj iné kompetencie, ktoré merania takéhoto typu iba ťažko zachytia. Hodnotenie kompetencií žiakov, ktoré žiaci ukážu a opíšu v procese matematického skúmania, je jednou z mnohých výziev, ktoré učiteľom matematiky prináša využívanie bádateľského prístupu vo vyučovaní matematiky.
V Holandsku sú na hodnotenie procesu matematického skúmania žiakov zamerané tímové súťaže Matematicka A-lympiáda a Matematický B-deň. Pri riešení komplexných otvorených matematických problémov žiaci spolupracujú v troj- alebo štvorčlenných tímoch na tvorbe záverečnej správy, v ktorej prezentujú a zdôvodňujú svoje zistenia a výsledky. Objektívne hodnotenie výstupu riešenia, záverečnej správy, obsahuje hodnotenie viacerých atribútov celého procesu a na hodnotení sa, spravidla, podieľa skupina hodnotiteľov.
V prednáške predstavíme skúsenosti s realizáciou tímovej súťaže Matematický B-deň na Slovensku, predstavíme filozofiu zadania a priebehu súťaže a vybrané úlohy, ako aj vybrané žiacke riešenia a spôsob, ako sú riešenia hodnotené, vrátane vytvorených rubrík pre jednotlivé atribúty hodnotenia.
|
Registrace
do 15. června 2024
Odeslání příspěvku
do 30. června 2024
Úhrada vložného
do 30. června 2024
Zaslání opraveného příspěvku
do 15. září 2024
Zahájení konference
7. listopadu 2024
Gabriela Holubová
KMA FAV ZČU
Technická 8
301 00 Plzeň
Tel: 377 632 632
|